Ett juligt bildregn

Nu har jag firat min första julafton med Curtispojkarna. Det har varit en fantastisk men låååång och tröttande dag -- så dagens inlägg om hur den 24:e december 2011 har varit kommer som ett koncist bildregn:

Paketöppning Klockan 8.00 var det bestämt att vi skulle ha paketöppning. Will och Ben var uppe säkert två timmar före, på grund av den där känslan som bara ska finnas där... förväntan, spänning, pirr...

Say cheese! Såhär glada blev vi av våra presenter!! Jag fick ett fotoalbum med typ hundra bilder från hela mitt liv av familjen P, scrapbooksaker och träningsverktyg av mamma, ett album med mitt Facebookår från Chucken samt en julgransfågel av Will och Ben.

Sen lekte vi med våra julklappar. Chuck fick en tröja, en bok, en stämpel som det står "Made by Chuck Curtis" på samt en huvudmassagesak.

Julbord Framåt tvåtiden vankades svensk/amerikanskt/vegatariskt-julbord med Janssons Frestelse (utan anjovis, så egentligen är det väl plain old potatisgratäng vi snackar), kalkon, ost-och purjolökspajer och ett svingott (färdigköpt) ciabattabröd. Inte traditionellt ut i tåspetsarna, utan snarare har russinen ur kakan plockats...

Efter julmiddagen kände vi oss så tjocka att vi var tvungna att gå ut och få lite frisk luft. Brasan tändes och hundar gosades med.

Pepparkakshus and a movie Slutligen satte vi oss i soffan och drack glögg och åt upp pepparkakshuset (jag åt en hel vägg själv så nu vill jag nästan spy) framför en kicking ass Disneyklassiker -- "Robin Hood"!

Nu ska jag sparka Mr. Curtis röv i frågesport. Sen är det läggdags. Imorgon kanske vi masar iväg oss till kyrkan. Har forskat efter en församling som är någorlunda liberal, dvs pro homosexuellas rättigheter och kvinnors rätt till abort och sånt, och hittat en "Congregational Church" mitt i Preston som verkar vettig. Hoppas att alla har haft en riktigt bra julafton!


Jag lyssnar just nu på: "Raining in New York" med Oh Laura (äntligen slut på julmusiken!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0