Nytt vardagsrum!

Som jag har längtat efter att skriva detta blogginlägg, för det betyder att vi är klara med renoveringen av vårt vardagsrum! Vi började på Thanksgiving Day, alltså den tjugotredje november. Och nu, äntligen, en och en halv vecka senare, är vi klara!!

Här kommer ett bildregn från hela långa processen (klicka för att se bilden i större storlek):

Före Såhär såg rummet ut förut... Det syns inte så bra på bilden, men väggarna var "spongepainted" med två superfula färger (jag trodde jättelänge att det var en fuktskada, men den förra familjen hade alltså duttmålat med tvättsvamp) och taket var trasigt. Usch och blä!

Mini-Ruth Här är jag (ja, jag är medveten om min buttcrack -- men den bjuder jag på!) och river en vägg i början på processen.

Electrical Chucken var "El-Ove" och satte in light switches (ja, jag har fånigt nog glömt ordet på svenska just nu... och orkar inte googla) så att vi faktiskt kan tända lampa på normalt vis -- istället för att rycka i ett snöre varje gång!

Nytt tak Nytt tak på! Jag kände mig så himla "häftiga maskiner" när jag borrade upp gipsväggen.

Dream Team THE DREAM TEAM -- Undertecknad, Martin Timell & Tucker

Måla, måla, måla Och så målning. Och så lite målning. Sen lite målning på det, som en finfin three course dinner. Vi valde den viktorianskt korrekta färgen "Mulberry silk", samt någon slags off-white på trimmen.

Lopez? TJA, bara för att min kille är SÅ mogen, får ni denna syn som en liten härlig julklapp.

Och så, ladies and gentemen, I give you -- RESULTATET!!!!!!! Titta och njut:

Resultat

Alltså, bara för att jag är så sjukt nöjd och stolt, här kommer "före" och "efter", i äkta Martin Timell-anda:

=

DET VAR ALLT! "ÄNTLIGEN HEMMA"!!!



Jag lyssnar just nu på: "Have Yourself a Merry Little Christmas" med Luther Vandross. Om jag fortsätter att lyssna på julmusik varje dag fram till jul kommer jag kräkas... Så -- det är ingen som har nått bra jultips (som finns på Spotify)?

Kommentarer
Postat av: Karolin..a

Åh, fint det blev! :D Lyssna på Armand Mirpour, han är BÄST! Inte särkillt juligt men ändå.

2011-12-07 @ 17:42:20
Postat av: Suss

Tack för tipset!! Är det Karro kusin?

2011-12-10 @ 14:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0