Överdos av julmys...?

Hej mina kära bloggläsare. Jag vet inte säkert vilka ni är, eller om ni existerar, men jag har en inre bild av er och den älskar jag och värnar jag väldigt om! I alla fall är det ju en vecka kvar till jul, och det hör väl till något slags god ton att önska god jul. Så -- GOD JUL och FELIZ NAVIDAD och MERRY CHRISTMAS och kanske HAPPY HANUKKAH som är lika viktigt som jul härborta!

I onsdags avslutade jag höstterminen vid Mitchell College. Innan det var det en hysteriskt hektisk tid med tentor, inlämningar, renoveringar och hundar som behövdes gå ut med och förkylningar och en hel massa annan bröte som man bara ville skrika ARGHRHGHRHGH åt. Eller, på grund av. Men sen, i onsdags, hade jag min sista final exam och kunde gå på julledigt.

Och då liksom exploderade den dittills vilandes Martha Stewart i mig. Visste knappt att jag hade så mycket Martha i mig. Men det blir kanske så när man bor med två barn och i ett land som har pyssel- och julmani. Här är en lista på hur min överdos av julmys yttrat sig den senaste tiden:

1. Julmusik. Har lyssnat på typ alla 20 album som finns på min bästa mjukvarevän, Spotify. Nu står jag inte ut med att längre. Om jag hör Sanna Nielsen med "My grown-up Christmas list" en gång till kanske jag kräks. Så, note to self: nästa år -- julmusik börjas lyssnas på den 17:e december, INTE INNAN DESS.

2. Lucia. Förra lördagen var vi i New York på Luciakonsert. Det var mysigt. Fast Ben viskade efter två sånger: "how long are they going to be singing?"

Holy Trinity Church i NYC, där hölls konserten!

3. Pepparkaksbak. Supermysigt också, men när jag stod där och klippte ut mina Martha Stewart-mallar och knådade min hemmagjorda pepparkaksdeg (letade förgäves i fyra butiker efter färdiggjord, fanns icke -- NEJ allt finns inte i USA) sköljde känslan över mig -- vilket liv har jag hamnat i? Jag har typ alltid trott att jag skulle bo i Barcelona eller Stockholm och vara ute och ramla runt varenda kväll när jag blev stor. Now I am here. Men det känns fint och redigt bra.

Superavancerat pepparkakshus, med vindsvåningsfönster och allt. Om jag får säga det själv måste jag påstå att jag är väldigt nöjd. Will och Ben hjälpte till med dekoreringen. Och åt upp häften av M&M:en under vägen.


Tja. Det var väl det hele. MEN. Julknåpandet har ju knappt börjat. Imorgon ska vi tjacka en gran och pynta. Alla andra amerissar har haft fem miljoner watt-dragandes blinkande och lysande utomhuspynt uppe i veckor. Men jag vill fortsätta gilla julen efter detta år, och har som svensk devisen "lagom är bäst".

Men fortsättning följer. Bilder på glittrig julgran och halvtraditionellt vegetariskt julbord is comin right up. Håll utkik.


Jag lyssnar just nu på: Jon Stewart på teven

Kommentarer
Postat av: ann goldstrand carlsson

här är jag, här är jag! ps du är saknad ds. pusspuss

2011-12-17 @ 16:28:53
Postat av: Varberg

Jag läser =D Underbart att få en dos USA ibland!

2011-12-18 @ 20:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0