Tennisboll i handen

Idag åkte jag till Old Lyme för mitt vuxna livs första pianolektion! Vi har ju ett piano i huset nu, och jag har bannat mig själv för att jag inte la manken till att lära mig när jag var liten och spelade med mormor, Marie och Lennart (som stank av unken cigarettrök -- det var därför jag slutade). Det hade varit så roligt att kunna spela på riktigt, har jag tänkt och suckat.

Men sen tänkte jag att -- hallå, det är ju INTE för sent! Så jag tog till min bästa appvän craigslist (tänk Blocket.se) och fick napp på en pianofröken i Connecticut, Katie Callaghan från East Lyme. Ka-ching! Så idag var jag över hemma hos Katie och spelade lite BASIC saker och pratade om hur vi skulle lägga upp detta. Vi kom överens om att en halvtimme varje tisdag för, till att börja med, en månad framåt lät bra. Det här känns såååå spännande! Sen ska jag lära Ben också. Jag har redan lärt honom allt jag kan, hahaha.

Och så den utlovade bilden på vår julgran:



Och en bild från Chucks och min roadtrip till Vermont i söndags:



That is it, folks!


Jag lyssnar just nu på: "X & Y" med Coldplay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0