Halloween med mera

Jag skulle ju ladda upp bilder från vårt Halloween-firande redan i tisdags, men det föll lite platt. Därför kommer de nu istället: (klicka för att se bilden i större storlek)

Zuzanna Ze Witch Billy Ray Cyrus & två monster

Det är väl ganska tydligt vad jag är utklädd till -- klassisk häxa! Man kan också utan svårigheter identifiera Will och Ben som två kusliga spöken, men farsan Chuck kan behöva en liten förklaring. Han är Billy Ray Cyrus, alltså Hannah Montanas pappa. Det var det enda han kunde tänka sig att vara. Egentligen ville han inte klä ut sig alls, men så tråkig kan man bara inte vara om man ska va ihop med mig!

Vad har annars hänt här på sistone? Jo, jag har varit på yoga ett par gånger. Så skönt! Vi har haft fler av Will och Bens kompisar över. Shane, Wills bästis, sov över för andra gången i förrgår natt. Det gick som en dans. Och så har jag kommit in i ett riktigt matlagningsstim. Sådär så att man knappt kan vänta tills nästa måltid, bara för att få gå in i köket och leka Rachel Ray! Idag åt vi potatismos och kryddstarka vegetariska "kycklingvingar" och majs. Sen varma mackor och sallad på kvällen. Imorgon, eller nån annan dag beroende på om Chuck ska iväg eller inte, ska jag göra egna vitlöks-Naan och indiska räkor! Mmmm... Om det blir bra kan jag tipsa om receptet sen.

Vad mer? Jo, idag fick jag en lite för tidig födelsedagspresent av min gullige kille -- en netbook i silver från märket Asus. Min första laptop är död, eller har i alla fall någon terminal sjukdom, sedan länge. Så hittills har jag och Chuck delat på en dator, vilket funkat okej, fast ibland har det varit frustrerande när vi båda velat använda den. Men nu är alltså det lilla problemet ur världen!

Ikväll tittade jag på Så mycket bättre på tv4play.se och åt av Will och Bens trick-or-treat-godis (allt det de inte gillade, gav de till mig...) Nu känner jag mig smått illamående, fast jag bara åt fem eller sex eller sju bitar. Nåväl. Så mycket bättre är ju i alla fall underbart, och så mycket bättre än förra säsongen. Nej, där ljög jag, men vad gör man inte för att få till en ordvits...? I alla fall är Laleh helt makalös! Och Lena PH! Hon har alltid en speciell plats i hjärtat, den kvinnan... Thank God för tv4play!

Men nu ska jag kanske glo på ett avsnitt av House. Eller så går vi och lägger oss. Vi ställer om till vintertid inatt. Hoppas det inte messar för mycket med kroppsklockan!


Jag lyssnar just nu på: "Vem ska jag tro på?" med September från förra året. Längtar tills årets samlingsalbum kommer!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0