Långhelg!

En av de sakerna jag diggar med Amerikat är att de har så många helgdagar. Det är underbart med lediga mysdagar. Ofta är dock anledningarna till firandet lite "lustiga" för en svensk som är van att alla helgdagar är religiösa. På måndag vankas "Columbus Day", vilket känns rätt opassande... Alltså, med tanke på att européerna som övertog det här landet från dess urinvånare, gjorde det på ett väldigt hårdhänt och icke-etiskt manér, känns Columbus Day inte helt PK. Men, men... Långhelger är trevliga ändå, och man behöver ju inte dwella ihjäl sig...

Nu har jag i alla fall tre underbara dagar av ledighet framför mig. Planen är att städa lite, gå en massa promenader och bara njuuuta. Kanske måste jag plugga en aning också. Bara en aning, för på det stora hela känner jag att skolan är ganska lätt. Från Västerberg är jag van vid att gå i skolan från 9-16, och sedan göra en drös med uppgifter utanför lektionstid. Mitt schema på Mitchell är 11.30-17 två dagar i veckan och 13-16 de andra tre dagarna. Alltså har jag massor av tid till att skriva uppsatser och plugga till tentor under veckan. Rätt smäckigt!

Om Chuck och jag känner för det, kanske vi även gör en liten tripp till New York på söndag. Har inte varit där sen jag kom tillbaka i augusti, och ett miljöombyte känns lägligt. Faktiskt har den första tiden tillbaka i Connecticut varit präglat av skola, städning, familjeliv - och att bara vänja sig vid att vara här på heltid. Därför känner jag nu, när jag har "min shit together", att jag längtar efter något som bara är skojigt. Och New York är alltid skojigt att åka till. Jag är egentligen i stadstjej, fångad i en lantlollas liv. Men - familjen är viktigare än det där.

En annan rolig sak vi har planerat in är att gå en kurs i Lindyhop (typ bugg). Vi anmälde oss också förra året, men då ställdes den in på grund av bristande intresse. Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att allt går i lås den här gången, för att DANSA är verkligen att LEVA.

Nu ska jag stänga av och börja dra mig mot sängen. Kanske ska jag läsa ett par kapitel i min bok, "Tårtgeneralen", och sedan sova länge och sova ut. Sen kan min efterlängtade långhelg börja! Hääärligt!


Jag lyssnar just nu på: Jon Stewarts röst från teven

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0