Galet rolig dag!

Idag har varit en underbar, smått kaotisk dag. Will och Ben hade sammanlagt tre kompisar över på en lekdag. Alltså, to do the math for you, vi hade FEM 7-8åriga pojkar hos oss. Det var Will, Ben, deras respektive bästisar Shane och Anthony, samt Justin - vår granne. Ibland kallar vi Justin för "den tredje sonen", eftersom att han är hos oss nästan varje helg. Men jag ÄLSKAR att ha mitt hem fullt av liv! Visst är det skönt - och VIKTIGT - att ha en lugn helg då och då, men det är en minst lika stor själatjänst att få leka av sig "redigt" då och då.

Här är ett axplock från vår playdate:

William har snöat in på pärlplattor. Så eftersom jag ändå skulle till Micheals (typ som Panduro) idag, plockade jag upp pärlor och plattor. Alla fem barnen gjorde stjärnor, hjärtan och snöflingor. Sen gjorde de cigaretter. Jag inte skämta. Tydligen hade Will fått inspirationen från en kompis från fritids, och nu ligger ett 30-tal små pärlcigaretter på matbordet.

Medan kidsen lekte, jobbade Chucken på att måla trimmen runt fönsterna. Det som är grönt på bilden var alltså helt tråkigt vitt förut. Visst är det svinmycket snyggare nu!

Den största delen av dagen spenderades utomhus, med "krigslek" (en markant del av mig tycker såklart inte om det där, men jag vill heller inte fråntvinga barnen -- och så leker de en massa andra saker OCKSÅ) samt tillverkning av träpickadoller i Chucks verktad. Hundarna hade också en skojig dag, och fick mycket uppmärksamhet av pojkarna. Här får sig Targy en snuggle med Anthony.

Vid femtiden var alla trötta och hungriga efter en intensiv lekdag. Då beslutade vi att samla ihop oss med myskväll i soffan. Chuck lagade pizza och jag satte på en film; "Matilda", som jag såg när jag var liten. Den är inte direkt fem plus, men har lite substans till skillnad från allt Disney channel-skval de kollar på annars. Fast, jag har ju också mina biases och äger icke Sanningen. Men huvudsaken var att allihop tyckte att filmen var bra. Och som pricken över i:et fick alla en liten mini-cupcake till efterrätt. Sådana här lyckade lekdagar ska firas!!

När jag tänker efter är det inte klokt vad mycket vi har gjort idag. Utöver det jag beskrivit så har jag också hunnit med att gå en lång promenad med Targa, tvättat, handlat mat och pysselsaker, städat toan, lyssnat på Filip & Fredriks podcast samt printat ner detta blogginlägg. Dessutom satt jag uppe länge och pratade med Wills bästis Shane, som sover över hos oss ikväll. Det är första gången någonsin i hans liv att sova borta, och det kommer man ju ihåg hur pirrigt och läskigt det var. Det tog ett bra tag, men nu har han somnat. Jag sa att jag tyckte han var jättemodig och jag hoppas att han kommer att känna sig stolt över sig själv imorgon.

Men nu är det även dags för mig att krypa till kojs. På sistone har jag behövt ta melatonin (en vitamintablett) på kvällarna eftersom jag haft svårt att sova. Well, det tror jag inte jag kommer att behöva nu. Att övervaka fem kids en hel dag funkar säkerligen mycket väl som sömnmedel... Go natt allihopa, eller egentligen snart god morgon för er i Sverige... Pussar och kramar till er alla i big pack!


Jag lyssnar just nu på: nada





Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej Susanna!

Va kul att du bloggar igen.....har kollat in lite då och då efter uppdateringar.

Ska bli kul att läsa om vad du har för dig i Amerikat!

Kramar från mig!

2011-10-09 @ 19:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0