PUHH - väldigt aktiv vecka

Ojojoj vilken mastig vecka jag har bakom mig. Ikväll är den första kvällen på länge som jag inte är överöst med läxor och annat gojs, eller är trött som ett as. Men det har varit en rolig vecka (eller två veckor, eller hur längesen det nu är sen jag bloggade sist..) Här är en liten sammanfattning:

Förra lördagen var jag själv med Will och Ben nästan hela dagen. Vi åkte till min skolas "Öppet Hus" (de tyckte det var jättekul att se hur ett universitet ser ut och att springa runt i klassrummen). Vi gungade också i en lekpark som ligger intill Mitchell, och satt på en bänk och pratade och åt Goldfish (fiskformade kex). Supermysigt! På väg hem stannade vi till vid vår grannes "garage sale". Will och Ben fick $5 var att spendera, och de köpte ett par racerbanor. När vi väl var hemma kom de självfallet på att de ville köpa fler delar till racerbanan, som de sett fanns på garage salen. Jag sa att vi kunde gå tillbaka om de diskade efter vår lunch samt betalade för resten själva. Det gick de med på, även om Will -- efter halva diskningen -- sa att "Do I have to do all the work? Am I your slave??" När de var klara gick vi tillbaka till grannen, och på vägen mötte Justin upp med oss. Will och Ben köpte varsitt illaljudande leksaksmarsvin, som "battlade" varann i racerbanan. Som tur är tog de med alltsammans till sin mamma på söndagen, så vi slipper skrikande marsvin här -- THANK GOD!

På söndagen åkte jag och Chucken på en road trip till Adams, Massachussetts = en 3½ timmars lång bilfärd, för att hämta några plankor Chucken köpt på "craigslist" (typ som Blocket). Plankor är hans samlingsobjekt. Ibland önskar jag att han kunde hålla sig till frimärken, de passar fint i en bokhylla och inte knappt i ett garage... Men, men. Resan var rolig i alla fall, förutom att jag försökte plugga till mitt psykologiprov i bilen och blev åksjuk. Fast det var skönt att få en anledning till att inte kunna plugga!

I måndags var vi på vår första swing dancing kurs i Providence! Det var superkul, och viktigt, att komma iväg lite... Om jag bara är hemma på kvällarna tenderar jag att bara kolla på teve, och det är ju inte helt nyttigt för kropp eller själ. Annars har jag haft skolarbete att göra varenda kväll på sistone. Dessutom fick jag i tisdags för mig att jag skulle storstäda nedervåningen. Jag tror att jag kan behöva öva på att prioritera lite i framtiden. Visserligen är det gutt att det är städat och fint nu, men att överaktivera sig kan lätt resultera i huvudvärk och stresskräkningar som jag drabbades av häromkvällen...

Därför är det såååå skönt att inte behöva städa eller plugga ikväll. Och imorgon har jag endast EN lektion, som börjar 14.20 -- ordentlig sovmorgon eller vad! Dessutom behöver hundarna (våra egna Targa & Tucker, samt pitbull Leslie som vi passar ibland, det är Chucks kompis hund) gå en promenix, för det har inte hunnits med på ett tag -- och de blir olidligt energiska då. Ska bli en superskön dag imorgon!

Slutligen tänkte jag bjuda på en bild från ikväll. Vi (läs: en flyttfirma) har äntligen ställt in det fina, made in Norwich Conn. träpianot vi fick GRATIS från craigslist i somras. Jag kan ju bara "Kalle Johansson" och "dum-du-du-du" (minns ej dess faktiska namn) -- men Ben ÄLSKAR när jag spelar, och vill själv ta lektioner och lära sig. Mormor, har du något bra tips på hur man kan lära en sjuåring? Visst vore det en fördel om jag själv faktiskt kunde spela, så det får nog bli en riktig pianolärare till Ben... Men visst är han gullig när han sitter där och plinkar:

Benjamin spelar piano

Tyvärr fattar jag inte hur man roterar den. Klockan börjar bli läggdags, så ni får luta era huvuden som en liten puppy... Buenas noches!


Jag lyssnar just nu på: "Boys dont cry" med Jamie Lancaster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0