Vilodag med stort V

Idag har jag tagit det riktigt, riktigt lugnt. Istället för att skyffla alla läxor till idag (söndag) gjorde jag en hel massa igår, så jag hade bara litegrann kvar att göra idag... Jag såg till att få det gjort ganska tidigt på förmiddagen. Sen åt Chuck och jag lite rester till lunch, och gick efter det på en lång promenad i skogen. Vi fick vår första snö igår, så det var inte fullt lika behagligt som det har varit... Blött å dant på marken, och inte har jag köpt mig ett par ordentliga vinterstövlar heller. Men det är jätteskönt att få frisk luft, tid att prata med Chucken, och inte minst att få hundarna till att göra av med all sin överskottsenergi...

Ja -- jag vet att det låter som att jag blivit en hurtbulle. Och det kanske jag är. Men jag trivs ganska bra med det faktiskt...

Efter prommen åtog vi oss några väldigt könstereotypa sysslor: Chuck snickrade på ett par hyllor till barna, och jag plockade lite i huset och tömde diskmaskinen. För att få motvikt, såg vi den här filmen ikväll medan vi mumsade på asiatiska nudlar, qourn+grönsakswok samt en supergod jornötssås:

Från guldgruvan Netflix

Alltså den svenska filmen "Tillsammans" med engelsk undertext... Jag har givetvis sett den flera gånger förut, men det var ett tag sen nu, och den är SÅ himla rolig! Den liksom driver med alla, både de vänstervridna "knäppisarna" och de skenheliga moderaterna... Sånt gillar jag! Less bias more description. Chuck tyckte också den var rolig, även om han inte hänger med på alla referenser... Översättningen är inte den bästa, men det får man ta! Jag är bara glad att jag kan få hit svenska filmer. Väldigt smidigt går det, bara att fylla i på sin "Netflix"-profil vilka man vill ha, sen postar de filmerna till en! Häromkvällen kollade jag på "Scener ur ett äktenskap" och för ett par veckor sen hade vi "Pippi"-kväll med pojkarna! Inte fy skam!

Imorgon är det Halloween. Fast det behöver jag väl inte berätta, det firas ju i Sverige också nuförtiden... I alla fall var vi och köpte utklädningskläder igår (i en speciell Halloween-affär som bara är öppen för Halloween) -- men resultatet får ni se imorgon! Ska försöka få några bra bilder...

Ciao!


Jag lyssnar just nu på: "Say You, Say Me" med Lionel Richie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0