India Explosion!

Jag har fått dille på indisk mat. Förra veckan, när Chucks pappa Ted var på besök, var vi på restaurang Mirch Masala i Groton och jag åt min bästa mat i världen -- Paneer Makhani. Det är indisk cottage cheese-kuber i krämig tomatsås... SÅÅÅ GOTT! Jag var tvungen att försöka mig på att laga rätten hemma:



Det blev ganska bra, förutom att mina paneerkuber smulades sönder i såsen. Nästa gång blir det färdigköpt! Däremot är jag VÄLDIGT nöjd med mitt naanbrödrecept. Har nog gjort dem tio gånger redan...

Två dagar skulle jag och Chuck äta middag i Providence... What to eat, what to eat? Varför inte lite indiskt? Shrimp Tikka Masala blev det för mig. Sen, kvällen efter, kände jag för att laga nåt extra gott. Det blev indiska brödbollar "vadas" samt en improviserad sås...

Nu är jag lite mätt, bokstavligt och bildigt talat, på indisk mat. Ikväll hade vi rotni och tomatsås. Mumma, ibland är det enklaste det godaste!

That was that! Peace out från husmor


Jag lyssnar just nu på: "Satan i gatan" med Veronica Maggio

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag har ätit indiskt endast en gång och det var på en restaurang i London. Jag blev blossande röd på kinder och hals och alldeles svettig i pannan. Men jag vill gärna prova din Makhani:) Kramar från din huskostmamma

2012-02-01 @ 21:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0