Nytta med nöje

Jag har utvecklat ett stört beteende. Jag har börjat tycka om att städa. Kommer ofta på mig själv med att tänka "om jag skriver klart den där uppgiften får jag gå och vika tvätt". Alltså, vika tvätt = belöning. STÖRT var ordet.

Men det är sååå gött att FÅ SAKER GJORDA. Idag har jag rensat och städat garaget, ställt iordning stolar och bord på vår uteplats, städat typ hela undervåningen och i synnerhet gästrummet som var ett smutsigt bombnedslag förut, lagat middag och gått i körkan. Nu har jag värsta träningsvärken, men det är det värt. Det är underbart najs att titta på sitt projekt när de är klara... Njutning!

Men det är inte bara den där känslan som fått mig att bli städningsnarkoman. Nej, när jag städar och hemmafruar mig får jag lyssna på podcasts. Och det är en av mitt livs mest fundamentala byggstenar. Älskar mina podcastkompisar Filip&Fredrik, Hannah&Amanda, Christer i P3, Sommar i P1 och Hanna Fahl i P3 Populär.

Idag har jag nog skrattat tjugo gånger åt en sak som sas i Christer. De pratade om i-landsproblem. En kvinna sms:ade in och skrev "mitt värsta i-landsproblem är att jag inte hör vad dom säger på teven för jag äter chips". Vet inte helt hundra varför det är så kul, kanske för att man känner igen sig...



Jag har riktiga kompisar också. Bildbevis på mig och Sara i NYC!


Jag lyssnar just nu på: vad tror ni??? "Euphoria" såklart!!


Kommentarer
Postat av: mamma

2012-03-26 @ 20:41:03
Postat av: Anonym

2012-03-26 @ 20:42:26
Postat av: Anonym

Samma humor;)

2012-03-26 @ 20:43:43
Postat av: Sofia

Hahaha! Fast det var nog det mest sanna i-landsproblemet jag har hort!

2012-05-01 @ 03:44:25
URL: http://lindaosofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0