Yyyyyyl!

På gräns till knäppt händelserik dag idag. Tänkte sammanfatta med en lista. Jag gillar listor. Det blir mindre ord och tydligare visuellt.



1. Vaknade och morgonbestyrade. Chuck och Will åkte och klippte sina hår. Jag plockade i huset och lyssnade på Filip och Fredriks podcast. Ben byggde ett legoskepp.
2. Packade upp bilen med stövlar, mössor, vantar, snacks, vatten, Nintento DS:ar — ja hela tjottaballongen.
3. Körde iväg. Först till Bens pianolektion. Det börjar hända grejer i utvecklingen nu. Han spelar med båda händer, i fjärdedels- och trefjärdedelstakt, med kvarts, halv, hel och "prickad" halvnot, växlar mellan forte och piano. Jao vi är mäkta stolta över honom!
4. Fortsatte resan mot dagens höjdpunkt — ett Wolf Conservation Center (WCC) i South Salem, NY. Vargar är Wills favoritdjur, han vet en massa om dem....så ni kan ju gissa hur coolt det var för honom att se dem i verkligheten! Vi var där i 1½ timme, ledda av en grymt duktig guide som först berättade några spännande sagor om vargar innan vi gick till inhängnadena där vi sammanlagt fick se fem vargar. Vi lärde oss en massa fakta om djuren, och det kanske skulle vara passligt att återberätta lite här... Men jag har liksom inget naturligt intresse för djur och natur. Den typen av information går liksom in genom ena örat och ut med det andra... Schlagerkuriosa däremot — sitter som berget! Hur blir det egentligen om Molly Sandén vinner Mello... Då kommer hon få ta emot sångfågeln av: you know who!! SÅNT stannar kvar i mitt limbic system.
5. Iallafall... Efter besöktet på WCC gasade vi hem igen (typ en två timmars bilresa). Sen kom Bens roliga och lätt hyperaktiva bästis på middag.
6. Sen var vi trötta.
7. Då kom beaglen Tucker in. Luktade bajs. Bokstavligt, ja. Var tvungen att duscha.
8. Men nu sover alla barn och hundar. Snart dags för de vuxna också.

Wolf Park



En sak kan jag omedelbart konstatera: att göra listor betyder inte nödvändigtvis att det blir färre ord. But who cares?

Imorgon blir det en tidig gudstjänst med min lilla gulliga kör, sen plugg och sen ska jag ta till alla krafter för att få Chucken att gå med på The Descendants med George Clooney. Jag har ju fått ett extrajobb, och börjar den 24/3, så man försöker liksom få gjort massa mys innan... Because it is going to get busy around here...


Jag lyssnar just nu på: "Innan jag kände dig" med Melissa Horn

Kommentarer
Postat av: Chuck

Yes, it was a busy day and now off to bed. And maybe I'll go to the movie (fun).

2012-03-04 @ 04:28:36
URL: http://www.curtishome.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0